Önkéntes Tűzoltó Egyesületek Versenye
A Nógrád Megyei Tűzoltószövetség, Balassagyarmat Hiv. Önkormányzati Tűzoltóság, Rétság Hiv. Önkormányzati Tűzoltóság
valamint
a Nógrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
meghirdetik
az
IFA GÉPJÁRMűFECSKENDŐVEL RENDELKEZŐ
ÖNKÉNTES TűZOLTÓ EGYESÜLETEK VERSENYÉT
Verseny ideje: 2009. szeptember 12. (szombat)
Verseny helyszíne: Rétság, volt laktanya területe
Nevezési határidő: 2009. szeptember 05.
A csapatok nevezéseit az: nmitsz@katasztrofavedelem.hu email.cimre,
a 32/521-031 telefax száma, vagy postacímünkre várjuk.
Nevezés módja: A nevezési lapon (levélben) név szerint fel kell tüntetni a
csapat tagjait (parancsnok, gk. vezető és beosztottak)
A verseny részletes leírása a következő :
.
VERSENYSZABÁLYZAT
ÖNKÉNTES TűZOLTÓEGYESÜLETEK GÉPJÁRMűFECSKENDŐVEL VÉGREHAJTOTT VERSENYÉHEZ
Résztvevők: - minden Nógrád megye területén aktívan működő, bírósági bejegyzéssel rendelkező, IFA típusú gépjárműfecskendőt készenlétben tartó önkéntes tűzoltó egyesület.
Nevezés: - írásban a Nógrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz eljuttatott nevezéssel
- csak teljes rajt (1+5 fő) lehet nevezni az ÖTE tagjai közül, a rajban összesen maximum 2 fő aktív, vagy nyugalmazott hivatásos állományú versenyzőt lehet
- ingyenes
Technikai feltételek:
- alapvető szakfelszereléssel málházott („B" és „C" típ. tűzoltó tömlő, szabványos sugárcső, minimum 3 db készenlétben tartott légzőkészülék, szívótömlő garnitúra, tömlőkötelek), műszakilag a közúti közlekedés szabályainak megfelelő, műszaki vizsgával rendelkező IFA típusú gépjárműfecskendő
- tűzoltó védőfelszerelések [sisak, csizma, védőnadrág+védőkabát, védőkesztyű (munkavédelmi is megfelelő)]
- a felszerelések és védőeszközök, a versenyen résztvevő állomány alkalmasságáról a helyszínen írásban tett ÖTE parancsnoki nyilatkozat
Indulási sorrendet a verseny megkezdése előtt sorsolással a helyszínen döntjük el!
Végrehajtandó feladat:
- a mellékelt rajzon közölt akadálypálya leküzdése
1. feladat: A gépjárműre beosztott állomány a START vonalnál elhelyezkedő gépjármű mellett felsorakozik. A versenybíró által kiadott „Feladat végrehajtást kezd meg, RAJTA" vezényszó elhangzása után a versenyzők az elkészített védőfelszereléseikbe beöltöznek és elfoglalják helyüket a gépjárművön. Kék lámpa használattal előremenetben szlalom a kihelyezett terelőkúpok között, majd beállás 90o-os kanyarral a garázsba jelzőrúd érintéssel. Hátramenetben kiállás a garázsból és az előző pályán hátramenetben szlalom végrehajtása a bóják között a pálya végéig. Onnan előremenetben beállás garázsba jelzőrúd érintéssel. A garázsban megállva a mellette elhelyezett személygépkocsi műszaki mentését kell végrehajtani.
Műszaki mentés: A személygépkocsi kiékelése és szabályos megemelése gépkocsi olajemelővel olyan mértékig, hogy egy mérő falap a kerék alá csúsztatható legyen. (Az eszközöket a szervező biztosítja egységesen.) A felhasznált eszközök visszamálházása a tárolási helyre, majd az állomány visszaül a fecskendőre és a gépkocsivezető hátramenetben kihajt a garázsból.
2. feladat: A gépkocsivezető előremenetben átvonul a 2. feladat helyszínére, ott megáll a jelzett helyen úgy, hogy a kihelyezett kádból felszívásos táplálást tudjon a raj szerelni. Majd alapvezetékről egy darab sugarat szerelnek az épület lapos tetejére, felhatolás a beépített létrán keresztül. A sugarat tömlőkötél segítségével kell felhúzni. Az épület tetején elhelyezett tüzet imitáló akadályt vízsugárral leküzdik (lelövik). Ezt követően visszaszerelést hajtanak végre és elfoglalják helyüket a gépjárművön. A gépkocsivezető az épület mellett elhelyezett terelőkúp megkerülésével előremenetben vonul a következő helyszínre. A szerelést védőfelszerelésben légzőkészülék használata nélkül kell végrehajtani.
3. feladata: Megérkezve a harmadik feladat végrehajtására a gépjárműfecskendővel megállnak a megjelölt helyen. Táplálásszerelést hajtanak végre földfeletti tűzcsapról, majd osztott sugár szerelését készítik elő az épületbe légzőkészülékben. Az első sugarat megszerelt állapotban készenlétbe helyezik a bejáratnál, a második sugár szereléséhez szükséges felszerelést az osztó mellett helyezik el. A mentési csoport az első sugár védelmével felderítést végez a füsttel telített épületrészben, kimentik a sérült személyt (bábut) és megszerelik a második sugarat. Mindkét sugárral leküzdik a tűz szemléltetésére szolgáló akadályt, majd visszaszerelést hajtanak végre. A felszerelések visszamálházása után az állomány visszaül a gépjárműbe, amellyel előremenetben megkerülve az épület melletti terelőkúpot visszahajtanak a CÉL-vonalhoz.
Az akadálypálya leküzdése a gépjárműfecskendő első kerekének CÉL-vonalon történő áthajtásával fejeződik be.
A pályáról kivezető út
Értékelés:
A 3 fős versenybizottság a mért időeredményeket átlagolja. Az elért időeredmény másodpercben kifejezett érték ötszöröséhez hozzáadják az összegyűjtött (hibapontok X 60) értéket.
TEHÁT:
ELÉRT IDŐEREDMÉNY (sec) = [akadálypálya időeredménye X 5 (sec)] + [hibapontok X 60 (sec)
A legjobb eredményt a fenti számítási mód szerint számolt, legkevesebb idő alatt teljesítő raj éri el.
Hibapontok:
- a gépjármű akadály pályán történő haladás közben bóját dönt ------ 5 hibapont
- a gépjármű a garázsba beálláskor a jelző rudat nem érinti, vagy felborítja --- 10 hibapont
- a műszaki mentésnél személygépkocsi kiékelésének elmulasztása, egyéb a végrehajtókra nézve balesetveszélyt jelentő helyzet ------- 20 hibapont
- elfogy a víz és a tüzet imitáló akadályt nem tudják leküzdeni ------- 20 hibapont
- a védőfelszerelések szabálytalan, vagy nem használata ------ 20 hibapont
- égő, zárt, füsttel telített környezetbe történő behatolás szabályainak megsértése ----------20 hibapont
Kizárás a versenyből a versenybírák döntése szerint:
A közlekedési, munka- és balesetvédelmi szabályok durva megsértése, amely balesetveszélyes helyzetet teremt, vagy olyan szituáció, amely közvetlenül, illetve közvetett úton veszélyezteti a versenyben résztvevő, vagy a szervező személyek életét, testi épségét.
Sportszerűtlen magatartást tanúsítva a jó erkölcs és a versenyszabályzat megsértése.
A nevezett rajok tagjai a feladatuk teljesítésének kezdetéig KÖTELESEK a versenybizottság által kijelölt helyen tartózkodni, hogy a később sorra kerülő csapat ne juthasson előnyhöz az előttük induló rajok feladat végrehajtásának megfigyelésével.
ÓVÁS: Az ÖTE parancsnok szóban óvást jelenthet be a verseny bizottság elnökénél saját csapatával kapcsolatban, amelyet a verseny bizottság kivizsgál és az ügyben döntést hoz.
Összeállította: Juhász László tű. őrnagy
Versenypálya beosztása itt tekinthető meg ( készítette: Okolenszkí Gábor tü.örgy.)
(Forrás: Nógrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság)
Szólj hozzá a fórumon!